magnifique magnétique



Ruim een week geleden schreef ik dit blogstukje over mijn poging om twee magneten te kopen in een Franse bouwmarkt.

Dat kreeg gisterenavond en vanmiddag een 'magnifique magnétique' vervolg.

Ik had mijn idee om met de magneten te gaan spelen maar los gelaten, gezien de moeite en gedoe die het kostte en waarmee het niet eens voor elkaar kwam.

Gisterenavond was ik een beetje mijn geopende  'vensters' op de digitale wereld op mijn I-pad aan het opschonen, toen mijn oog (in de periferie van een eerder geopende Youtube pagina) viel op een videothumnail die zoiets heette als 'gratis magneten', met een plaatje van een magnetronoven.

Toen ik het filmpje had bekeken, moest ik bekennen nu pas voor het eerst bewust het verband te zien tussen het woord magnetron en magneet.  (Duh?).
Maar nadat ik over die lichte schok omtrent mijn 'doorgaans-best-wel-slimheidsgehalte' heen was, was ik hoopvol gestemd zeer binnenkort zelf ook over gratis sterke magneten te beschikken.
Want, ergens  in de kelder in de hoek lag nog een kapotte magnetron te wachten op 'de stort'!

Had ik toch bijna twee magneten gekocht en er vervolgens twee, zonder het te weten, weggegooid!

Afijn, een half uurtje genoegzaam  'pielen' met een tang en schroevendraaier later, had ik dan mijn felbegeerde speeltjes: 2 ronde magneten in exact de maat en vorm die ik had beschreven te willen hebben!

Mooi, ga ik dus toch een paar experimentjes die ik op youtube had gezien ook zelf doen, ter  leering ende vermaeck.

Mijn dank en plezier in hoe dit nu weer tot mij is gekomen, (door er al lang te zijn, ha, ha) is groot.

Reacties